48

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

در نیمه شعبان برای شمایی که برای پروفایل خودتون دنبال عکس پروفایل یا عکس نوشته تبریک امام زمان عج هستید عکس نوشته میلاد امام زمان 98 آماده کردیم … لذت ببرید عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98 عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98 عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98 […]

در نیمه شعبان برای شمایی که برای پروفایل خودتون دنبال عکس پروفایل یا عکس نوشته تبریک امام زمان عج هستید عکس نوشته میلاد امام زمان 98 آماده کردیم … لذت ببرید

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل 98

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته میلاد امام زمان برای پروفایل

 

 

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

عکس نوشته پروفایل میلاد امام زمان

 

تولد امام زمان

دوران امامت امام حسن عسکری حضرت همزمان بود با خلافت سه نفر از خلفاى عباسى، که به ترتیب عبارت‌اند از:
  1. المعتز بالله
  2. المهتدى بالله
  3. المعتمد بالله.
حاکمان عباسى از هر راه ممکن، آن حضرت را زیرنظر داشتند و کنترل می‌کردند. آنان شنیده بودند که امام مهدى (عج) فرزند امام عسکرى (ع) است. از این رو مى‌کوشیدند تا به آن حضرت دسترسى پیدا کنند و او را به قتل برسانند به همین جهت، امام حسن عسکرى (ع) ولادت حضرت مهدى (عج) را مخفى کرده بود و غیر از نزدیکان آن حضرت، دیگران افتخار زیارت آن امام را پیدا نکردند.
یک سال و یک ماه پس از ازدواج امام حسن عسکری (ع) و نرجس خاتون امام زمان به دنیا می‌آیند حضرت ولی عصر (ع) روز نیمه شعبان 255 هجری قمری متولد شد.
شب این میلاد خجسته را «شب برات» ‌و «شب مبارک» و «شب رحمت» خوانند گفته می‌شود که قبل از ولادت نرجس خاتون روزی مشاهده می‌کند که نوری وارد بدن اومیشود وبه امام حسن عسکری موضوع راگزارش می‌کند وامام اورا نوید به بارداری امام زمان می‌دهد.
در کتب معتبر شیعه بیش از هزار حدیث روایت شده در ولادت حضرت مهدى علیه السلام و غیبت او و آنکه امام دوازدهم است و نسل امام حسن عسکرى علیه السلام است و اکثر آن احادیث مقرون به اعجاز است.
شب پانزدهم شعبان سال 255 هجری قمری، حکیمه به خانه امام حسن عسکری علیه‌السلام رفته بود. نزدیک غروب آفتاب تصمیم گرفت برگردد که امام حسن به او فرمود شب را در همان جا بماند چرا که قرار است مهدی علیه السلام متولد گردد.

تولد امام زمان، معجزه‌ای برای بشریت

شیخ صدوق در کتاب کمال الدین به سند صحیح و معتبر از جناب موسى بن محمد بن قاسم بن حمزة بن موسى بن جعفر علیهما السلام از حضرت حکیمه خاتون دختر والا مقام امام محمد تقى علیه السلام که از بانوان با عظمت و شخصیّت و فضیلت خاندان رسالت است، حدیث کرده است.
حکیمه فرمود: امام حسن عسکرى علیه السلام خادم خود را نزد من فرستاد که شب را نزد ایشان افطار کنم هنگامی که من ایشان را دیدم فرمودند عمه امشب در نزد ما افطار کن که شب نیمه شعبان است و خداوند حجت را در این شب ظاهر فرماید و او حجت خدا در زمین است.
من عرض کردم: مادرش کیست؟
فرمود: نرجس.
گفتم: فدایت شوم، به خدا سوگند در او اثرى از بارداری نیست.
امام لبخندى زدند و فرمودند: همین است که براى تو مى گویم عمه جان هنگام سپیده دمِ صبح اثر باردارى او ظاهر می‌شود، زیرا نرجس مانند مادر موسى است که نشانى از فرزند داشتن در او دیده نمی‌شد و تا هنگام تولد موسى هیچ کسى از ولادتش خبر نداشت. (فرعون ستمگرکه می‌دانست اگر حضرت موسى متولد شود، با او مبارزه می‌کند و تخت و تاجش را نابود می‌سازد، با تمام نیرو می‌کوشید تا از ولادت موسى (ع) جلوگیرى کند، لذا دستور داد تا زنان را از مردان جدا کنند اما وقتى خدا بخواهد موسى به دنیا بیاید، تلاش صدها فرعون هم بى نتیجه خواهد بود.
قبل از تولد حضرت موسى (ع) کسى باور نمى کردکه مادرش باردار است، نرجس نیز همچون مادر موسى تا آخرین لحظات ولادت امام زمان (ع) نشانى از باردارى در خود نداشت، زیرا آینده نرجس بسیار حساس و پر اهمیت بود. جاسوس‌ها همه جا راکنترل می‌کردند وکار آگاهان حکومت هر حرکت مشکوکى را زیر نظر داشته و به شدت مراقب بودندکه اگر فرزندى از امام یازدهم متولد شود، نا بود می‌کنند.
در روایتی دیگر از حکیمه خاتون امام حسن عسکری به ایشان فرموده‌اند: «ما اوصیاء از شکم‌ها برداشته نمی‌شویم و مادرانمان، ما را در پهلوهای خود حمل می‌کنند، و ما از ارحام بیرون نمی‌آییم بلکه از طرف راست مادران خود بیرون می‌آییم زیرا ما نورهای خداوند هستیم که کثیفی به ما نمی‌رسد.»
حکیمه گفت: وارد اتاق شدم چون سلام کردم و نشستم نرجس خواست پاى افزارم را بیرون آورد، گفت: اى سیده من و سیده خاندان من، چگونه شب کردى؟
گفتم: بلکه تو سیده من و سیده خاندان منى.
گفت: اى عمه این چه سخن است؟!
گفتم: اى دخترم، خدا امشب به تو پسرى کرامت فرماید که در دنیا و آخرت آقا است; پس او خجالت کشید و حیا کرد، و رفت گوشه ای از اطاق نشست امام حسن عسکری ع سخنان ما را شنید و فرمود: «ای عمه! خداوند تو را جزای خیر بدهد.»
وقتى از نماز عشا فارغ شدم افطار کردم و در بستر خوابیدم چون نیمه شب رسید برخاستم.
من زودتر از شب‌های قبل به نماز شب مشغول شدم. نماز را خواندم و فارغ شدم و نرجس همچنان در خواب و راحت بود، من نشستم براى تعقیب نرجس خاتون نیز از خواب بیدارو از اطاق بیرون رفت، وضوگرفت و مشغول نماز شب شد. نمازش را خواند وخوابید من از اطاق بیرون رفتم و به آسمان نگاه کردم، دیدم که طلوع فجر است، اما هنوز اثرى از فرزند نیست.
هنوز نرجس در خواب بود، در شک افتادم، امام فریاد زد، عمه شتاب مکن که مطلب نزدیک گردیده.
در حالى که من از این تردید شرمنده بودم به طرف اطاق برگشتم
نشستم و سوره الم سجده و یس خواندم که ناگاه نرجس هراسناک بیدار شد، من به بالینش شتافتم و گفتم:
«بسم الله علیک» آیا چیزى احساس می‌کنی؟
گفت: بله، اى عمه.
گفتم: آسوده خاطر باش همان است که به تو گفتم.
در این حال، دیدم نرجس خاتون، اضطراب دارد، پس او را در بغل گرفتم و نام الهی را بر او خواندم. امام حسن عسکری (ع) صدا زد که: «سوره قدر را بر او بخوان»
از او پرسیدم: «چه حالی داری؟»
نرجس خاتون گفت: ظاهر شد اثر آنچه مولایم فرمود.
پس مشغول خواندن سوره قدر شدم چنانچه امام حسن عسکری ع امر فرموده بود. پس آن طفل در شکم نرجس خاتون نیز با من همراهی می‌کرد و آنچه که من می‌خواندم را می‌خواند و بر من سلام کرد و من ترسیدم. امام حسن عسکری ع صدا زد و فرمود: که: «ای عمه از امر خدا تعجب مکن که خداوند زبان ما را درکودکى به حکمت بازکرده و در بزرگى حجت خود در زمین قرار می‌دهد.
سخن حضرت تمام نشده بود که ناگهان حضرت نرجس (س) از نظرم ناپدید شد و او را ندیدم. گویا پرده ای میان من و او زده شده بود. پس فریاد کنان بسوی حضرت امام حسن عسکری (ع) دویدم. آن حضرت فرمود: «برگرد ای عمه! که او را در جای خود خواهی یافت.»
پس من مراجعت نمودم و بعد از زمان کمی، پرده برداشته شد و نرجس خاتون را دیدم که بر وی نوری است که چشمم را خیره نمود و حضرت صاحب الامر (ع) را مشاهده کردم که به سجده افتاده و انگشتان سبابه خود را به طرف آسمان بلند کرده بود و مشغول ذکر خدا بود. هنگامى که او را برگرفتم، دیدم پاک و پاکیزه است. در حالى که در بازوى راستش نوشته است: جاءَ الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا
مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر                                            ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم
منبع : ستاره
لینک کوتاه : https://aksprof.ir/?p=811

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه