61

عکس نوشته تبریک سیزده بدر برای پروفایل + متن تبریک سیزده به در

  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
عکس نوشته تبریک سیزده بدر برای پروفایل + متن تبریک سیزده به در

عکس نوشته سیزده بدر برای پروفایل + متن تبریک سیزده به در سیزدَه‌به‌دَر سیزدهمین روزِ فروردین‌ماه و از جشن‌های نوروزیِ ایران است. در تقویم‌های رسمیِ ایران، بعد از انقلاب، این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی، از خانه بیرون […]

عکس نوشته سیزده بدر برای پروفایل + متن تبریک سیزده به در

عکس-یزده-بدر-4

سیزدَه‌به‌دَر سیزدهمین روزِ فروردین‌ماه و از جشن‌های نوروزیِ ایران است. در تقویم‌های رسمیِ ایران، بعد از انقلاب، این روز روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است. برخی بر این باورند که در این روز باید برای راندن نحسی، از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به‌درکنند. اما برای اثبات اینکه ایرانیان قدیم هم این دیدگاه را داشتند هیچ روایت تاریخی و قابل استنادی وجود ندارد. بعد از سیزده‌به‌در، جشن‌های نوروزی پایان می‌پذیرد.

عکس-نوشته-سیزده-بدر-12 عکس-یزده-بدر-3

به‌طور کلی در میان جشن‌های ایرانی جشن «سیزده‌به‌در» کمی مبهم است، زیرا مبنا و اساس دیگر جشن‌ها را ندارد.در کتاب‌های تاریخی اشارهٔ مستقیمی به وجود چنین مراسمی نشده‌است، اما در منابع کهن اشاره‌هایی به «روز سیزدهم فروردین» هست.

سیزده-بدر-1 عکس-نوشته-سیزده-بدر-5

گفته می‌شود ایرانیان باستان در آغاز سال نو پس از دوازده روز جشن‌گرفتن و شادی‌کردن که به یاد دوازده ماه سال است، روز سیزدهم نوروز را که روز فرخنده‌ای‌ست به باغ و صحرا می‌رفتند و شادی می‌کردند و درحقیقت با این ترتیب رسمی بودن دورهً نوروز را به پایان می‌رسانیدند.

سیزده-بدر-2 سیزده-بدر-4

عکس پروفایل سیزده بدر

سیزده-بدر-5 عکس-نوشته-سیزده-بدر-9

عکس نوشته سیزده بدر و گره زدن دختران دم بخت !

سیزده-بدر-5 عکس-یزده-بدر-6

عکس پروفایل تبریک روز سیزده بدر

عکس-یزده-بدر-6 عکس-نوشته-سیزده-بدر-13 عکس-نوشته-سیزده-بدر-13

با سلام و عرض تبریک سال نو

باید خدمت شما عرض کنم که بنده امسال قصد ازدواج ندارم !

لطفا سبزه ها را به نییت یکی دیگه گره بزن !!!

عکس-نوشته-سیزده-بدر-13 عکس-نوشته-سیزده-بدر-13 عکس-نوشته-سیزده-بدر-13

عکس نوشته سیزده بدر

عکس-نوشته-سیزده-بدر-13 عکس-یزده-بدر-1 عکس-نوشته-سیزده-بدر-3

عکس پروفایل سیزده بدر

عکس نوشته تبریک سیزده بدر برای پروفایل

 

کاش چهارشنبه سوری رو با ۱۳ بدر یکی میکردن….

فکرشو بکن تو ۱۳ به در چه امکانات خوبی فراهم میشه….

فکرشو بکن منفجر کردن کل دوستات با یه نارنجک چقدر راحته….

فکرشو بکن….

از طرف یک بیمار روانی !

عکس-نوشته-سیزده-بدر-2 عکس-نوشته-سیزده-بدر-10 عکس-یزده-بدر-2

سیزده بدر ۹۷ چند شنبه است ؟ دوشنبه است !

الهی قربونت برم که انقدر نازی ! مثل سبزه ی عید میمونی

انشالله این سیزده به در بجای سبزه انقدر گره بزننت که دیگه باز نشی

به هر صورت سکه دو رو داره !

عکس-نوشته-سیزده-بدر

با آرزوی یافتن همسری مناسب از دختران منتظر
دعوت میشود ضمن خویشتن داری
از گره زدن سبزه ها به شدت خورداری فرمایند.

 

فلسفه سیزده بدر چیست آیا واقعا سیزده عدد نحسی میباشد؟

ایرانیان باستان اعتقاد داشتند که عدد 13 نحس می باشد ، از نظر علمی عقیده ی آنها کاملا درست می باشد ! البته در رسانه های امروزی هیچ اشاره ای به اینگونه مسائل نمی شود و دلیل آن هم ترس از خرافی شدن عقاید و همچنین کم بودن سطح علمی جامعه می باشد .

در واقع فلسفه عدد 13 بر می گردد به طرز قرار گیری ستاره ها و منظومه خورشیدی ؛ جمعی از دانشمندان بر این باورند که اجسام خیلی بزرگ ( مانند ماه ، یا حتی کوه ) نوعی فرکانس از خود منتشر می کنند که بر بازده و عملکرد مغز جانوران خصوصا انسان مستقیما تاثیر ( خوب یا بد ) دارد . این مسئله پایه و اساس خیلی از عقاید را ثابت می کند .

ایرانیان باستان این روز ( 13 فروردین ) را در طبیعت به جشن شادی می پرداختند تا بدین وسیله خود را از نحسی آن حفظ کنند . از آداب این روز می توان به گره زدن سبزه و دور انداختن یا به قولی به آب دادن سبزه اشاره کرد . در گذشته دختران و پسران دم بخت سبزه ها را گره می زدند و آرزو می کردند تا در سال جدید تشکیل خانواده دهند ، یک شعر نیز وجود دارد که دختران در هنگام گره زدن این سبزه ها می خواندند ” سال دیگه ، سیزده به در ، خونه شوهر ، بچه بغل ” که قدمت این شعر را از دوران قاجار میرسد ! البته گره زدن تنها مختص دختران و پسران دم بخت نمی باشد و همه می توانند سبزه ای گره زده و آرزو کنند . عقیده بر این بوده است که وقتی گره باز شود ، مشکلات حل شده و آرزو بر آورده می شود .

این روز متعلق به خدای باران می باشد و در مراسم 13 به در دعا برای بیشتر شدن و به موقع بودن باران در سال جدید وجود داشته که با گذشت زمان این رسم از میان رفته .

دور انداختن سبزه ها هم به این دلیل بود که ایرانیان باستان عقیده داشتند بدی ها و مریضی ها در این سبزه جمع شده و با به آب دادن یا به دور انداختن آن این پلیدیها و مریضی ها را از خود دور می کردند .سیزده بدر

لینک کوتاه : https://aksprof.ir/?p=369

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه