55

عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل 25 خرداد 98

  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲
عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل 25 خرداد 98

جدیدترین عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل در سایت عکس پروف یونانی‌ها نخستین ملتی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی تعریف کردند 25 خرداد ؛ روز گل و گیاه دریافت حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل، به سرعت می تواند روحیه انسان را تغییر دهد و او را شاد […]

جدیدترین عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل در سایت عکس پروف

یونانی‌ها نخستین ملتی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی تعریف کردند

عکس پروفایل روز گل و گیاه

25 خرداد ؛ روز گل و گیاه

دریافت حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل، به سرعت می تواند روحیه انسان را تغییر دهد و او را شاد و هیجان زده کند. لبخند، اولین و مهم ترین نشانه این تغییر است. افرادی که در محیط اطرافشان گل و گیاه وجود دارد، بیش از دیگران شاد و مهربان و سر زنده اند و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود، به دیگران منتقل کنند.

– نامگذاری روز گل و گیاه

از سال 84 با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور و همکاری وزارت جهاد کشاورزی، دفتر گل و گیاه و شورای عالی انقلاب فرهنگی، 25 خردادماه به‌عنوان روز ملی گل نامگذاری شد.

عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل

– گل در نگاه نخست
ارتباط با طبيعت و لذت بردن از مناظر زيباى طبيعى، راهى ساده، ولى مهم، جهت كسب آرامش و تلطيف روح و روان آدمى است. كاشتن گل و گياه و يا دريافت هدايايى مانند گل می ‏تواند بيش از هر چيز شادى و طراوت را به انسان هديه دهد. پژوهش‏ها نشان می ‏دهد خريدن گل، كاشتن گل و گياه و به طور كلى نگاه كردن به گل، باعث برانگيخته شدن احساس شادى، آرامش و طراوت، مثبت‏ انديشى و دورى از غم و اندوه می‏ شود.

 

عکس نوشته روز گل و گیاه

افرادی که در محیط اطرافشان گل و گیاه وجود دارد، بیش از دیگران شاد و  سر زنده اند

 

انديشه‏ ورى گفته است: «نكته جالب ‏توجه درباره نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است كه فرد، با تماشا كردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زيباى آن مى ‏تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغيير داده و به حالت طبيعى باز گرداند؛ در واقع گل عاملى جهت تعديل رفتار در طول شبانه ‏روز است و هر بار نگاه كردن به گل، عاملى براى ايجاد يك اتصال عصبى مثبت در مغز است».

عکس روز گل و گیاه برای پروفایل

– غنچه‌های دست داریوش، قدیمی‌ترین سند پیشینه دسته گل در ایران
یونانی‌ها نخستین ملتی بودند که برای گل‌های مختلف معانی مشخصی را تعریف و در زندگی خصوصی و اجتماعی خود از آن بهره بردند که پس از آنها، بومی‌ها از این شیوه استقبال کردند و مردم سایر نقاط جهان نیز کم و بیش آن را پذیرفتند. در ایران نیز کاربردهای مختلفی برای گل وجود دارد و هر گل به‌عنوان نوعی نماد و نشان مشخص برای ابراز علاقه به طرف مقابل، جشن‌ها و میهمانی‌ها، تبریک به عروس و داماد، عیادت بیمار، تبریک قدم نورسیده و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدیمی‌ترین سند در رابطه با پیشینه و دسته گل در کشور به گل و غنچه‌های دست داریوش در سنگ‌نگاره‌های تخت جمشید است که بیشتر از دوهزار و 500 سال قدمت دارد. بنا بر نظر تحلیل‌گران تاریخ، این نقوش، مراسم برپایی جشن نوروز و به گمان برخی، جشن تولد و بر اساس اظهارنظرهای دیگری، مراسم تاج‌گذاری را به نمایش می‌گذارد. این نقوش گویایی از توجه و علاقه ایرانیان نسبت به گل و تقدیم دسته گل به‌عنوان هدیه است.

 

رسم تقدیم گل در اروپا به‌عنوان هدیه و تحفه، رسمی است که از ایران به کشورهای اروپایی سرایت کرده و این در حالی است که قدمت تقدیم گل در ایران به قدری است که نمی‌توان به‌طور مشخص و دقیق، مبداء آن را یافت. پس از اسلام نیز گل و دسته گل حرمت و اعتبار خود را نه‌تنها نزد مردم حفظ کرد، بلکه ارجمندتر نیز شد.

 

عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل

دریافت حتی یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل، به سرعت می تواند روحیه انسان را تغییر دهد

 

– واکنش افراد در هنگام هدیه گرفتن گل
بر اساس تحقیقات به‌عمل‌آمده، افراد در هنگام هدیه گرفتن گل، رفتاری حاکی از ادب، احترام، تشکر، دوستی، صمیمیت و هیجان‌زدگی همراه با گفتاری متفاوت از خود نشان می‌دهند. تمام این واکنش‌ها تنها در پنج ثانیه نخست گرفتن گل بروز می‌کند که این نشان‌دهنده تأثیر عمیق گل در وجود انسان‌ها است.

 

– اقتصاد و گل و گياه
وقتى شما براى زيبايى خانه، گل و گلدان می‏خريد، افزون بر زيبايى خانه، معامله‏ اى اقتصادى انجام داده‏ ايد و مبلغى را در چرخه اقتصاد كشور انداخته‏ ايد. می‏ توان با پرورش دادن گل‏هاى زيبا، آنها را به خارج از كشور صادر كرد. اين كار به اقتصاد جامعه هم كمك می‏ كند. با افزايش اشتغال در جامعه و به راه افتادن چرخه اقتصادى و در واقع رونق اقتصادى، از دغدغه‏ هاى معيشتى مردم هم كاسته خواهد شد.

عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل

– سهم کشورها در مصرف و صادرات جهانی گل
بیش از 73 درصد صادرات جهانی گل در کشورهای آلمان 22 درصد، ایالت متحده 15 درصد، فرانسه 10 درصد، انگلیس 10 درصد، هلند 9 درصد، ژاپن شش درصد، ایتالیا و سوئیس هرکدام پنج درصد عرضه و مصرف و یا بخشی از آن به‌صورت صادرات مجدد به سایر کشورها فرستاده می‌شود. این در حالی است که تعداد کشورهای مطرح در صادرات جهانی، از انگشتان دست تجاوز نمی‌کند.در سال 2000، میزان کل سطح گل و گیاه در دنیا 360 هزار هکتار بوده که به ارزش 60 میلیارد دلار گردش مالی ایجاد کرده است.

 

هلند به‌تنهایی هر سال بیش از هفت میلیارد دلار از محل صادرات گل درآمد دارد و میزان آن از طریق صادرات بذر و پیاز گل، ارائه کمک‌های فنی و مشورتی، خدمات مرتبط با پرورش گل و گیاهان زینتی و تجهیزات باغبانی به صدها میلیون دلار در سال می‌رسد. این کشور علاوه بر بزرگ‌ترین تولیدکننده گل، بزرگ‌ترین واردکننده گل و گیاه نیز هست و از کشورهایی مانند کنیا، اکوادور و کلمبیا از طریق هوایی گل وارد می‌کند که این واردات به‌منظور پاسخگویی به بازارهایی است که در دست دارد؛ چرا که برخی گل‌ها در هلند خوب به عمل نمی‌آیند یا تولیدشان مقرون به صرفه نیست.

در سال 2000 بیش از هشت میلیارد دلار گل در بازارهای جهانی مبادله شد که در این میان کشور هلند با 58 درصد صادرات گل شاخه بریده و 53 درصد گل آپارتمانی را به خود اختصاص داده که این سهم در اتحادیه اروپا در زمینه گل شاخه‌بریده 85 درصد و در صادرات گیاهان آپارتمانی 59 درصد را شامل می‌شود.

 

گردآوری : عکس پروف

 

منابع :

بیتوته iana.ir

tebyan.net

عکس نوشته روز گل و گیاه برای پروفایل

لینک کوتاه : https://aksprof.ir/?p=1905

برچسب ها

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه