65

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل اینستاگرام و تلگرام

  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل اینستاگرام و تلگرام

عکس نوشته روز معلم مبارک و کارت تبریک روز معلم دست ساز عکس نوشته تبریک روز معلم عکس متن روز معلم مبارک را در سایت عکس پروف مشاهده می کنید. عکس نوشته تبریک روز معلم با متن معلمی شغل نیست، هنر است ذوق است ایثار است عشق است و فداکاری دانای عشق روزت مبارک   […]

عکس نوشته روز معلم مبارک و کارت تبریک روز معلم دست ساز عکس نوشته تبریک روز معلم عکس متن روز معلم مبارک را در سایت عکس پروف مشاهده می کنید.

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

عکس نوشته تبریک روز معلم با متن

معلمی شغل نیست، هنر است

ذوق است

ایثار است

عشق است و فداکاری

دانای عشق روزت مبارک

 

در سطح جهان و به پیشنهاد یونسکو روز ۵ اکتبر (۱۳ مهر) هر سال به عنوان روز جهانی معلم نامگذاری شده است. با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران تاریخ روز معلم متفاوت است.

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

کارت پستال روز معلم مبارک

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

کارت تبریک روز معلم برای استاد دانشگاه

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

عکس و متن تبریک روز معلم

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

عکس روز معلم مبارک

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

عکس و متن زیبا برای روز معلم

Dear Teacher

Thanks for making us what we are today

Happy teachers Day

معلم عزیزم

بخاطر تعلیم ما از آنچه که امروز هستیم از تو تشکر میکنیم

روز معلم مبارک

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

ای مهرورزترین انسان

راه و رسم مهرورزی را از تو آموختم

روزت مبارک

عکس تبریک رسمی روز معلم

عکس نوشته روز معلم مبارک برای پروفایل

عکس نوشته روز معلم مبارک جدید و خفن

 

تاریخ روز معلم در دیگر کشورها

از سال 1994 به بعد، پنجم اکتبر (13مهرماه) هر سال از سوی یونسکو «روز جهانی معلم» اعلام شده است.

 

تایوان: در تایوان روز معلم جشن و تعطیلی رسمی است که در ۲۸ سپتامبر و به منظور بزرگداشت معلم و فیلسوف بزرگ چینی، کنفوسیوس برگزار می‌شود.

افغانستان (5 اکتبر): در روز 5 اکتبر مدارس تعطیل هستند اما دانش آموزان و معلمان به مدارس می روند و از آنها با غذا و شیرینی پذیرایی می شود.

آلبانی (7 مارس): در هفتم مارس 1887 اولین مدرسه سکولاری که دانش آموزان آلبانی اجازه درس خواندن در آن را پیدا کردند تاسیس شد.

الجزایر (28 فوریه): دلیل خاصی برای ثبت این تاریخ در کشور الجزایر ذکر نشده است.

کره جنوبی (15 مه): اولین بهانه نامگذاری روز خاصی تحت عنوان روز معلم در این کشور، بازدید اعضای تیم جوانان صلیب سرخ کشور در تاریخ 25 مه از معلم سابق خود در بیمارستان بود اما این روز در تقویم از سال 1965 به بعد و به بهانه سالروز تولد «سوجونگ کبیر»، چهارمین دومین پادشاه خانواده «چوسان» در کره به تاریخ 15 مه تغییر پیدا کرد. برگزاری این مراسم ملی از سال 1973 تا 1982 متوقف شد، اما پس از آن برگزاری مراسم مجددا ادامه پیدا کرد.

آرژانتین (11 سپتامبر): به افتخار بزرگداشت «دومینگو فاستینو سارمینتو»، هفتمین رییس جمهوری آرژانتین که در سال 1888 در آسونسیون درگذشت.

ارمنستان (4 اکتبر): تا همین چندی پیش ارمنستانی ها اولین یکشنبه ماه اکتبر را به عنوان روز معلم جشن می گرفتند. اما اخیراً به دلیل تصمیم مجلس نمایندگان این کشور در راستای اصلاح قوانین مربوط به تعطیلات و بزرگداشت ها، این روز به 4 اکتبر منتقل شد.

آذربایجان (5 اکتبر): آذربایجانی ها از سال 1994، درست زمانی که یونسکو تصمیم به برگزاری روز جهانی معلم گرفت، این روز را با عنوان روز معلم در تاریخ کشور خود ثبت کردند.

بنگلادش (4 اکتبر): معمولا برگزاری مراسم بزرگذاشت معلمان در این کشور یک هفته طول می کشد، اما روز اصلی آن 4 اکتبر است.

بوتان (2 مه): به مناسبت سالروز تولد پادشاه سوم این کشور که کشورش را با نظام آموزش و پرروش مدرن آشنا کرد.

برزیل (15 اکتبر): از 15 اکتبر 1963 به بعد به مناسبت حکم ساخت مدارس ابتدایی در برزیل، هر ساله مراسم بزرگداشت روز معلم در این کشور برگزار می شود.

استرالیا (آخرین جمعه ماه اکتبر): در استرالیا معمولا آخرین جمعه ماه اکتبر به عنوان روز معلم شناخته می شود. دلیل خاصی هم برای تعیین یک چنین تاریخی ذکر نشده است.

شیلی (16 اکتبر): در سال 1967 روز 11 سپتامبر در شیلی به عنوان روز معلم شناخته می شد، پس از آن تاریخ به دهم سپتامبر منتقل شد تا با روز دریافت جایزه نوبل «گابریل میسترال»، شاعر شیلیایی در سال 1945 همزمان شود. اما در سال 1977 تاریخ روز معلم بار دیگر تغییر کرد و به افتخار تاسیس انجمن معلمان شیلی به روز 16 اکتبر منتقل شد.

چین (10 سپتامبر): در سال 1985 میلادی، دولت به طور ناگهانی تاریخ دهم سپتامبر را به عنوان روز بزرگداشت برای معلمان اعلام کرد و هیچ گاه هم توضیحی برای دلیل نامگذاری یک چنین روزی در این تاریخ خاص ارائه نداد. در حال حاضر اکثر مردم چین خواهان این هستند که تاریخ مراسم بزرگداشت روز معلم در کشورشان به 28 سپتامبر هم زمان با تاریخ برگزاری بزرگداشت این روز در تایوان انتقال یابد.

 

جمهوری چک (28 مارس): زادروز «یان آموس کمنسکی» نویسنده و فیلسوف چک.

روسیه (5 اکتبر): در روسیه بین سال های 1965 تا 1994 بدون هیچ دلیل خاصی در اولین یکشنبه ماه اکتبر مراسم بزرگداشت روز معلم برگزار می شد. اما پس از سال 1994 و اعلام روز جهانی معلم از جانب یونسکو، روس ها نیز 5 اکتبر را به عنوان روز معلم در تاریخ خود ثبت کردند.

ترکیه (24 نوامبر): 24 نوامبر روزی است که به عنوان روز معلم در تاریخ این کشور ثبت شد.

اوکراین (اولین یکشنبه اکتبر): جمعه قبل از روز معلم را دانش آموزان و معلمان جشن گرفته و با یکدیگر به رستوران و یا کافه می روند.

فرانسه: در فرانسه، مهد تمدن اروپا، روزی به نام روز معلم وجود ندارد.

هند (5 سپتامبر): این روز مصادف است با سالروز تولد «سارولی راکریشنا»، رییس جمهوری سابق هند که اعتقادی شگرف به آموزش و پرورش داشت.

ایالات متحده (هفته اول مه): تاریخچه تعیین روز معلم در تقویم ایالات متحده، به تلاش های «رایان کراگ» معلم ویسکانسین در سال 1944باز می گردد.

لینک کوتاه : https://aksprof.ir/?p=1101

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه